Stenslag

I tilfælde af stenslag i løbet af en lejeperiode, skal henholdsvis lejer eller udlejer følge nedenstående:

For lejer

Start med straks at tørre og rense stenslaget, samt sætter tape, rudeplaster eller lignende på, så skaden begrænses.

Som lejer, har du mulighed for at få stenslaget udbedret under lejeperioden. Du kan kontakte Carglass direkte og bestille tid hos en af deres kørende teknikere her. Hvis stenslaget kan repareres, er det gratis, men hvis ruden skal skiftes opkræves du selvrisiko. Det er reparatøren, der vurderer om stenslaget kan repareres, eller om ruden skal udskiftes. Du kan læse mere om hvad, der kan repareres her.

Der skal ikke bruges skadenummer overfor reparatøren. Du skal blot oplyse policenummer 620 9027 276, samt at bilen er lejet via GoMore. Du skal dog anmelde skaden til Tryg, ved at udfylde denne skadeanmeldelsesblanket.

Bemærk: Som lejer hæfter du som udgangspunkt for enhver forværring af stenslaget, fx hvis dette løber, både under og efter endt lejeperiode.

For udlejer

Ved stenslag behøver bilen ikke komme på værksted. Carglass kan komme ud hvor bilen står, og udbedrer skaden på stedet. Du kan bestille tid her.

Hvis ikke allerede gjort af lejer, så start med straks at tørre og rense stenslaget, samt sætter tape, rudeplaster eller lignende på, så skaden begrænses.

Stenslaget skal udbedres hurtigst muligt. Som udlejer skal du derfor booke tid hos reparatøren eller et værksted senest 24 timer efter endt leje.

Der skal ikke oplyses skadenummer til reparatøren eller værkstedet. Oplys blot policenummer 620 9027 276, samt at bilen var udlejet gennem GoMore, da stenslaget skete.

Bemærk: Ovenstående gælder ved leje af private biler med forsikringsdækning via Tryg. Ved leje af erhvervsbiler gælder erhvervsudlejerens forsikringsbetingelser. Kontakt altid din erhvervsudlejer, hvis du er i tvivl om processen for stenslag ved erhvervsleje.

Fik du svar på dit spørgsmål? Tak for din feedback! Det opstod et problem. Prøv igen.