Opladning af elbil med GoMore Nøglefri

Regler for opladning af elbil med GoMore Nøglefri 

På grund af svingende elpriser og ændringer i ladeoperatørernes ladeabonnementer, er det ikke et krav for elbilsudlejere med Nøglefri at have et aktivt abonnement til fri opladning, som lejer kan benytte i lejeperioden. 

Det betyder, at opladning ikke nødvendigvis skal være inkluderet i dagsprisen på din bil. Lejer betaler fremover for opladning i lejeperioden med mindre du vælger at sætte din dagspris ud fra, at opladning er inkluderet.

Du er også velkommen til at låne lejer din ladebrik og afregne efter aftale. Alternativt er du velkommen til at fastsætte en pris, hvis bilen tilbageleveres med lavere batteriniveau end ved lejens start. Det betyder også, at du kan sænke din bils dagspris, hvis opladning ikke er inkluderet.

Vi anbefaler, at du udlejer din elbil fuldt opladet eller aftaler med lejer, hvis bilen har mindre strøm på ved lejens start.  

Vi undersøger muligheden for en løsning, hvor vores app kan hjælpe jer med at udregne og håndtere eventuelle ekstraudgifter, ligesom vi i dag udregner og afregner manglende eller overskydende brændstof på konventionelle biler.

Til en start beder vi dig tage stilling til, hvordan dine lejere kan oplade din bil under udlejning og om det er vigtigt at bilen leveres tilbage med et minimum af batteri. Det gør du ved at opdatere din 'Bilbeskrivelse' og 'Værd at vide om bilen' med information om opladning og betaling. 

Eksempler på hvad din bilbeskrivelse bør indholde:

  • Hvor meget batteri leveres bilen med?
  • Hvordan kan lejer oplade i lejeperioden – din anbefaling og erfaring som elbilsbilist?
  • Hvad er prisen for opladning, hvis ladekort lånes?
  • Opkræves der betaling, hvis bilen leveres tilbage med mindre batteri end ved lejens start? Hvis ja, hvad er prisen pr. kWh?
  • Hvad er bilens rækkevidde – opgivet og dine erfaringer som elbilsbilist?
  • Særlig information om din elbil fx batteriet ikke må komme under 10% eller lignende

Hvis lejer tilbageleverer din bil med under 20% batteri uden bilen er tilsluttet strøm, opkræves lejer automatisk et gebyr på 100 kr. via appen.

Kontakt keyless@gomore.dk, hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp med at opdatere din bilprofil. 


Kontakt support@gomore.dk, hvis du har brug for hjælp til opkrævning af manglende opladning eller andre ekstraomkostninger.

Opdater din bilprofil her.

Fik du svar på dit spørgsmål? Tak for din feedback! Det opstod et problem. Prøv igen.