Hvis din leasingbil får brug for vejhjælp

Vejhjælp i DK:

Hvis du får brug for vejhjælp i din leasingperiode, skal du undersøge om du har tilkøbt vejhjælp i din leasingaftale. Det fremgår af dit forsikringscertifikat eller forsikringspolice, som du har modtaget ved leasingperiodens start. Har du tilkøbt vejhjælp, vil kontaktoplysningerne fremgå af dit forsikringscertifikatet eller police. 

  • ALD: Vejhjælp kan kontaktes på tlf. 80240000 eller 80244000.
  • LeasePlan: Vejhjælp (Tryg Vejhjælp) kan kontaktes på tlf. 70112000.
  • Enterprise: Vejhjælp kan kontaktes på tlf. 70701210. 
  • First Lease: Vejhjælp (Falck assistance) kan kontaktes på tlf. 70 10 20 30 - oplys kundenummer 27 77 77 77

Hvis du leaser en ny bil, har langt de fleste mærker og modeller en gratis assistance, også kaldet " mobilitetsgaranti", tilknyttet de første 12-24 måneder af bilens levetid. Mobiltetsgarantien er en service, der stilles til rådighed af bilmærket, og dækningen varierer derfor fra mærke til mærke. Du kan læse mere om din bils eventuelle mobilitetsgaranti ved at google det pågældende bilmærke og "Assistance" og undersøge om du kan få hjælp herigennem. Læs mere her.

Vejhjælp i udlandet:

Når du leaser gennem GoMore, har du altid kaskoforsikring inkluderet i din aftale. Når du har kaskoforsikring på din bil, er du også garanteret vejhjælp i udlandet. 

Det er SOS, der hjælper dig i udlandet, hvis du bliver syg, får problemer med leasingbilen eller kommer ud for et færdselsuheld.  SOS: +45 70 10 50 52.

Vi anbefaler, at du downloader SOS app'en til din smartphone. App'en indeholder bl.a. en gps-funktion, som muliggør, at SOS kan finde din geografiske placering i tilfælde af, at du har et nedbrud med bilen i udlandet.

Korttidsleaser du en bil gennem Enterprise er det et krav, at der tilkøbes vejhjælp, hvis du kører til udlandet. 

Fik du svar på dit spørgsmål? Tak for din feedback! Det opstod et problem. Prøv igen.

Stadig brug for hjælp? Skriv til os Skriv til os