Aflysningspolitik for privat biludlejning (gælder bookinger foretaget efter 28. juni 2020)

For at sikre gode oplevelser for alle lejere og udlejere, betaler den aflysende part et aflysningsgebyr, hvis en accepteret booking senere aflyses. Gebyret går til at kompensere den anden part.

Hvis udlejer aflyser en accepteret leje

Når du som udlejer accepterer en booking på GoMore, forpligter du dig samtidig til at udleje din bil til lejer. Vælger du senere at aflyse bookingen - fx fordi bilen ikke er ledig alligevel eller du selv skal bruge den - pålægges du et aflysningsgebyr, som går til at kompensere lejer for den uheldige situation en aflysning sætter lejer i. Lejer kompenseres i GoMore Point, som lejer kan bruge til at booke en anden bil. Aflysningsgebyret bliver trukket på din GoMore saldo.

Størrelsen på aflysningsgebyret afhænger af, hvor tæt på lejens start du som udlejer aflyser. I nedenstående tabel kan du se taksterne.

  Udlejer betaler Lejer får
Mere end 48 timer før lejens start 75 kr. 150 GoMore Point og fuld refundering
3-48 timer før lejens start 150 kr. 250 GoMore Point og fuld refundering
Mindre end 3 timer før lejens start 500 kr. 500 GoMore Point og fuld refundering

Aflyser lejer en accepteret booking mindre end 48 timer før lejens start, betaler lejer et aflysningsgebyr, som du modtager i kompensation. I det tilfælde betaler du som udlejer selvfølgelig ikke et aflysningsgebyr. Du kan læse mere i afsnittet nedenfor.

I tilfælde af gentagende aflysninger, kan din bil blive deaktiveret, så den ikke længere kan udlejes.

Du aflyser en booking i din lejeoversigt > detaljer > aflys leje. Husk altid at give lejer en begrundelse for, hvorfor lejen aflyses.

Hvis lejer aflyser en accepteret leje

Som lejer kan du altid annullere en booking og få din betaling retur, hvis du aflyser mere end 48 timer før lejens start. Vælger du at aflyse mindre end 48 timer før lejens start - fx fordi du ikke skal bruge bilen alligevel eller du har fundet en anden løsning - betaler du et aflysningsgebyr, som går til at kompensere udlejer for at have reserveret bilen til dig.

Størrelsen på aflysningsgebyret afhænger af, hvor tæt på lejens start du som lejer aflyser. I nedenstående tabel kan du se taksterne.

  Lejer betaler Udlejer får
Mere end 48 timer før lejens start 0 kr. 0 kr.
3-48 timer før lejens start 25% af lejens pris 25% af udlejers indtægt 
Mindre end 3 timer før lejens start eller hvis du ikke møder op 100% af lejens pris 100% af udlejers indtægt

Aflyser udlejer en booking, betaler udlejer et aflysningsgebyr, som du som lejer modtager i kompensation i form af GoMore point, så du kan booke en anden bil. I det tilfælde betaler du som lejer selvfølgelig ikke et aflysningsgebyr. Du kan læse mere om det ovenfor.

Du aflyser en booking i din lejeoversigt > detaljer > aflys leje. Husk altid at give udlejer en begrundelse for, hvorfor lejen aflyses.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Stadig brug for hjælp? Skriv til os Skriv til os